Dikt 24: Varför sätter jag mig ner och skriver? Har jag någon anledning eller är jag bara trött på livets verklighet?



Jag vet inte varför jag skriver,
kanske hoppas jag på att någon ska läsa.
Eller vill jag bara tömma huvudet på allt ont?

Jag kanske skriver för att jag är hopplöst förälskad,
i någon jag aldrig kommer få.

Eller så skriver jag för att du har sårat mig enormt,
hur kunde du?!

En annan anledning till att jag skriver kan vara att spargrisen är full.
Men pengar är inte samma sak som kärlek.

Jag kanske skriver för att jag vill att du ska se det här,
eller så är det kanske det sista jag vill.



Jag vet inte varför jag skirver,
men jag skriver ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0