Dikt 17: Jag ville kunna allt det där jag inte kunde

Jag ville så gärna vara en i mängden,
kunna allt det där som alla andra kunde.
Jag ville att folk skulle se mig som en i mängden.
Hatade att sticka ut.
Ville absolut inte synas.

Men det är mycket man lär sig av dumheter.

Nu gör jag vad jag kan för att inte bli en i mängden,
en utav de andra.
Jag vill att folk ska se mig och ingen annan.
Jag vill sticka ut,
vill synas.

Men varör får jag inte det då?
Varför måste jag vara en i mängden?
Varför måste jag se ut som alla andra?
Varför får jag inte sticka ut?
Varför får jag inte synas?

Jo, det är för att världen vi lever i inte har ändrats.




Jag kanske har det,
men inte världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0